اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان

صادرات 118 میلیون دلاری کالا از گلستان به خارج کشور/ صادرات استان با افت مواجه شده است
در هفت ماه نخست سال جاری 118 میلیون دلار کالا از گلستان به خارج از کشور صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:در هفت ماه نخست سال جاری 118 میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارشکاسپین خبر، حسینقلی قوانلو در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات و کمیته برون گرائی و جذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان بدون بیان آمار مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت:صادرات امسال استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت مواجه بوده است.

وی اضافه کرد:مقصد 85 تا 90 درصد صادرات استان گلستان به عراق و ترکمنستان است و با توجه به وابستگی اقتصاد این کشورها به نفت و افت شدید قیمت آن از سال گذشته، اقتصاد آنها نیز دچار نوسان شدید و رکود شده و در روند صدور کالا به این کشورها تاثیر منفی گذاشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، نبود کنسرسیوم و شرکت های بزرگ صادراتی را نیز از عوامل کاهش صادرات استان برشمرد و گفت که فعالیت این بخش ها، علاوه بر اینکه در کسب بازارهای جدید کمک می کند، در حفظ بازار نیز موثر بوده، ولی استان گلستان از داشتن چنین شرکت های بزرگی محروم است و باید بخش خصوصی در جهت تشکیل چنین کنسرسیوم هایی حرکت کند.

به گفته مسئولان صنعت، معدن و تجارت گلستان سال گذشته 320 میلیون دلار کالا از استان به خارج صادر شد که مقصد 56 درصد این صادرات کشور عراق بوده است.

کالاهای عمده صادراتی استان گلستان شامل مواد لبنی، قطعات سوله، گوشت مرغ منجمد، رب گوجه فرنگی، خوراک آماده طیور، میلگرد، سیمان، گل و گیاه زینتی است./ سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان


http://www.caspiankhabar.com/5787



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96