اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



درآمد 19 میلیارد تومانی امسال دولت از جریمه‌ شدن گلستانی‌ها/ ریالی از جریمه‌ها به نیروی انتظامی نمی‌رسد
رئیس پلیس راهور گلستان از درآمد 190 میلیارد ریالی دولت از صدور جریمه رانندگی در این استان خبر داد.

رئیس پلیس راهور گلستان از درآمد 190 میلیارد ریالی دولت از صدور جریمه رانندگی در این استان خبر داد و گفت:این میزان جریمه رانندگی از ابتدای سال جاری تا کنون 37 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاسپین خبر، ایوب شرافتی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:یکی از مسائلی که در استان گلستان با آن مواجه هستیم میزان بالای سوانح رانندگی با عابران پیاده است که در برخی از موارد، بی‌احتیاطی عابران پیاده و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث بروز سوانح رانندگی دلخراش می‌شوند.

وی افزود:بر اساس قانون حتی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان، برای عابران پیاده نیز سهم تقصیر در سانحه در نظر می‌گیرند که این امر حتی تا 100 درصد سهم عابر پیاده در سانحه رانندگی نیز در نظر گرفته می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان با اشاره به اینکه 30 درصد کشته‌های سوانح رانندگی در گلستان عابران پیاده هستند، گفت:استفاده از پل‌های عابر پیاده، عبور از محل خط‌کشی عابر پیاده، احتیاط در حرکت طولی در کنار خیابان و موارد مشابه، موضوعاتی است که می‌تواند درصد بالایی از سوانح رانندگی و کشته‌های ناشی از آن را کاهش دهد.

درآمد 190 میلیارد ریالی دولت از صدور جریمه رانندگی در گلستان

شرافتی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به عملکرد هفت ماه گذشته پلیس راهور استان، تصریح کرد:در این مدت 513 هزار برگ اخطاریه و جریمه برای رانندگان متخلف توسط ماموران پلیس راهور استان در سطح شهرها صادر شده است.

وی اضافه کرد:این میزان جریمه از نظر تعداد یک درصد افزایش داشته اما از نظر مبلغ جریمه که به میزان 190 میلیارد ریال بوده، 37 درصد افزایش داشته است.

شرافتی تاکید کرد:به هیچ عنوان نگاه نیروی انتظامی در حوزه اعمال قانون، درآمدزایی نیست زیرا هیچ درصدی از این جرائم برای نیروی انتظامی بازگشتی ندارد و به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

وی گفت:در این مدت یک هزار و 71 جلد انواع گواهینامه به دلیل تخلفات مختلف رانندگی و حتی جعلی بودن گواهینامه توقیف شده است که از این میزان، گواهینامه 39 راننده به دلیل مثبت بودن آزمایش اعتیاد و استفاده از مواد روان‌گردان بوده است.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به نظارت نامحسوس پلیس توسط دوربین‌های کنترل ترافیک در شهرهای مختلف استان تصریح کرد:در سطح شهرهای استان 114 دوربین کنترل ترافیک نصب شده که توسط کاربران پلیس راهور هدایت می‌شوند و همکاران از این طریق نیز نسبت به اعمال قانون، اقدام می‌کنند که از این میزان، 58 دوربین در سطح شهر گرگان است.

شرافتی بیان کرد:در مدت هفت ماه گذشته 110 هزار برگ جریمه از طریق کنترل نامحسوس با نظارت تصویری برای رانندگان متخلف صادر شده است که به طور میانگین، از این طریق روزانه 500 برگ جریمه صادر شده است.

وقوع 45 درصد تصادفات فوتی و جرحی در گرگان

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد:در مدت هفت ماه گذشته 12 هزار موتورسیکلت متخلف با همراهی رده‌های انتظامی توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و با 84 هزار راکب موتورسیکلت متخلف برخورد شد.

شرافتی اضافه کرد:بر اساس قانون، پلیس راهور استان حتی سهم تقصیر سازمان‌های مختلف را در وقوع سوانح رانندگی مشخص می‌کند که از ابتدای سال جاری تا کنون، سهم تقصیر برای 6 سازمان مقصر در سوانح رانندگی مشخص شده است.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد:متاسفانه 45 درصد تصادفات فوتی و جرحی استان، در شهرستان گرگان به وقوع پیوسته و کمترین تصادفات در شهرستان مراوه تپه با 6 درصد بوده است.

شرافتی اضافه کرد:شهرستان آق‌قلا در سال جاری در تعداد فوت‌شدگان سوانح رانندگی 60 درصد کاهش داشته و شهرستان آزادشهر 200 درصد افزایش داشته است.

وی گفت:در 24 روز گذشته در تعداد فوت‌شدگان سوانح رانندگی در سطح استان 17 درصد کاهش داشته‌ایم که امیدواریم این روند کاهشی تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5724



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96