اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از سند آمایش کشور

لزوم استقرار صنایع بزرگ در گلستان را نادیده گرفته‌اند/ جای شهرک متالوژی و کارخانه فولاد در سند آمایش کجاست؟/ تبعیض بین استان‌های جنوبی و شمالی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به دلیل دیده نشدن پروژه‌های بزرگ استان در سند آمایش سرزمینی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتقاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به دلیل دیده نشدن پروژه‌های بزرگ استان در سند آمایش سرزمینی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتقاد کرد.

به گزارشکاسپین خبر، حسینقلی قوانلو عصر شنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد:وجود صنایع کوچک بسیار و نبود صنایع بزرگ یکی از معضلات صنعت استان گلستان است.

وی افزود:در سند آمایش سرزمینی ارتباطات استان با معادن اطراف ایران دیده نشده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان بابیان این که بزرگ‌ترین معادن جهان در کشور قزاقستان در همسایگی دریای خزر و استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد:کارخانه فولاد و شهرک متالورژی از پروژه‌های مهم و اثرگذار در توسعه استان است که در سند آمایش سرزمینی گلستان دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد:در سند آمایش سرزمینی کشور بر اجرای صنعت در کنار دریا به‌منظور استفاده از آب آن به دلیل خشک‌سالی‌های پیش رو تأکید شده اما این مهم فقط در مورد دریاهای جنوب لحاظ شده و استان گلستان از داشتن صنایع بزرگ در جهت توسعه محروم است.

قوانلو ادامه داد:این در شرایطی اتفاق افتاده که اراضی شمال گلستان دسترسی مناسب به ریل و دریا داشته و با مسائل زیست‌محیطی نیز مواجه نیست.

وی اضافه کرد:سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال رایزنی برای استقرار شهرک متالورژی در شمال گلستان است و در صورت احداث می‌تواند از آب دریای خزر نیز استفاده کرده و چالش زیست‌محیطی ندارد اما با اصرارهای صورت گرفته این طرح هم در سند آمایش دیده نشده است.

به گفته قوانلو نادیده گرفتن ظرفیت‌های گلستان و کشورهای منطقه در حالی است که گلستان قابلیت‌های بسیاری در تولید ناخالص ملی، صنایع بزرگ و تجارت دارد اما هم‌اکنون از استان‌های آخر کشور در سرانه تولید ناخالص ملی است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/5696



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96