اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شرایط و زمان ثبت‌نام پروانه شکار پرندگان وحشی در گلستان اعلام شد/ برای دریافت پروانه چه مدارکی لازم است؟
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت:پروانه عادی شکار پرندگان وحشی از ابتدای آبان ماه سال جاری صادر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت:پروانه عادی شکار پرندگان وحشی از ابتدای آبان ماه سال جاری صادر می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر، اسماعیل مهاجر گفت:دارندگان اسلحه شکاری مجاز و دفترچه شناسایی شکار می‌توانند از ابتدای آبان ماه برای اخذ پروانه اقدام کنند و شکارچیان دارای پروانه عادی فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در فصل اعلام‌شده برای شکار توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، مجاز به شکار در مناطق تعیین‌شده هستند.

وی افزود:متقاضیان می‌توانند از روز یکم آبان ماه سال جاری با مراجعه به ادارات پست در سراسر استان نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و تحویل مدارک لازم برای صدور پروانه شکار پرنده استانی به ادارات پست اقدام کرده و با ثبت‌نام در سامانه شناسایی شکارچیان و اخذ کد رهگیری و دریافت نسخه چاپی ارائه‌شده توسط پست، اصل جواز حمل سلاح شکاری ساچمه زنی، اصل دفترچه شناسایی شکارچیان یک قطعه عکس ۴*۳ برای هر پروانه و با توجه به صدور چهار نوع پروانه شکار پرنده در استان گلستان نوع و مبلغ واریزی برای هر پروانه را انتخاب و اصل فیش واریزی را به همراه مدارک تحویل باجه‌های پست بدهند.

مهاجراظهار کرد:مبلغ واریزی برای پروانه شکار پرندگان خشکی زی کبک، تیهو و بلدرچین، باقرقره شکم سفید، کبوتر چاهی، کبوتر کوهپایه و کبوتر جنگلی مبلغ ۷۰۰هزار ریال و به شماره‌حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان ۲۱۷۰۶۰۴۷۵۵۰۰۵ به نام درآمدهای حاصل از پروانه شکار محیط‌زیست گلستان، برای پروانه شکار پرندگان آبزی شامل اردک سرسبز، خوتکا، چنگر، اردک ارده‌ای، اردک نوک پهن، تنجه به مبلغ یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان تصریح کرد:مدارک شناسایی شکارچیان پس از بررسی، تأیید توسط ادارات حفاظت محیط‌زیست و صدور پروانه شکار به آدرس شکارچی ارسال خواهد شد.

مهاجر گفت:شکارچیانی که اعتبار دفترچه شناسایی شکارچیان آن‌ها به پایان رسیده، لازم است مبلغ ۵۵ هزار ریال بابت هزینه تمدید دفترچه به شماره‌حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان ۲۱۷۰۶۰۴۷۵۷۰۰۱ به نام درآمدهای حاصل از فروش دفترچه شناسایی شکارچیان، واریز کرده و اصل فیش واریزی را به همراه مدارک برای تعویض دفترچه به همراه مدارک پروانه شکار تحویل باجه‌های پستی دهند.

وی افزود:مدت‌زمان اعتبار پروانه، گونه‌های مجاز قابل شکار، مکان‌های مجاز برای شکار در روی پروانه‌ها قیدشده و شکارچیان موظف به رعایت موارد هستند همچنین پروانه‌های صادره برای پرندگان قیدشده در پروانه بوده و در صورت شکار پرندگان دیگر، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان اظهار کرد:هر متقاضی در طول فصل شکار هر چهار نوع پروانه شکار را که حائز شرایطش باشد را می‌تواند دریافت کند اما چنانچه یک متقاضی هر یک از پروانه‌ها را در یک استان دریافت کرده باشد صدور همان پروانه در استان‌های دیگر ممنوع خواهد بود.

مهاجر ساخت کومه، چپر، پناهگاه برای شکار پرندگان در تمامی استان و همچنین همراه داشتن توله شکاری در هنگام شکار را ممنوع اعلام کرد و گفت:در مدت اعلام‌شده هرگونه صید و شکار پرندگان بدون اخذ مجوزهای لازم ممنوع است و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست استان با گشت و کنترل نسبت به حفاظت و مراقبت از مناطق و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی اقدام خواهند کرد./ روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان


http://www.caspiankhabar.com/5671



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96