اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خسارت دو میلیارد و چهارصد میلیون تومانی سیل اخیر به خانه‌های کردکویی‌ها/ 50 خانه در دنگلان در شرایط بحرانی قرار دارند
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردکوی از خسارت به 450 واحد مسکونی در جریان سیل اخیر در کردکوی خبرداد و گفت: در جریان سیل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردکوی از خسارت به 450 واحد مسکونی در جریان سیل اخیر در کردکوی خبرداد و گفت:در جریان سیل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

به گزارش کاسپین خبر، هدایت زنگانه عصر امروز در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی با اشاره به وقوع سیل 17 شهریور اظهار کرد:بارندگی 163 میلی‎متری در فاصله دو ساعت، دور از تخریب و خسارت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرستان کردکوی با وجود 31 روستا از حدود 10 هزار خانوار روستایی برخوردار است، گفت:بر اساس اطلاعات سرشماری از این تعداد خانوار، 7 هزار و 500 منزل مسکونی کم‎دوام یا بی‎دوام بوده که تاکنون 5 هزار و 900 واحد آن درجاسازی و یا در کنار منازل کم‎دوام یا بی‎دوام مجدد ساخته شده است.

50 واحد مسکونی روستای دنگلان در شرایط بحرانی است

زنگانه با بیان اینکه از 450 واحد مسکونی خسارت دیده در جریان سیل تنها 14 واحد مسکونی بیمه بودند، یادآور شد:با توجه به وضعیت بحرانی روستاهای دنگلان و النگ و امثال آن تاکنون هیچ تسهیلاتی در راستای سیل پرداخت نشده است اما با توجه به بحرانی بودن شرایط تنها 150 میلیون تومان تسهیلات به مردم سیل‎زده کردکوی تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه روستای دنگلان در جریان سیل اخیر با بیشترین میزان خسارت همراه بود، گفت:50 واحد مسکونی این روستا در شرایط اضطراری و بحرانی قرار دارند.

سیل به طرح هادی 8 روستا آسیب جدی وارد کرد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردکوی با بیان اینکه وضعیت خانواده‎های سیل‎زده بسیار بحرانی است، گفت:این خانواده‎ها علاوه‎بر آنکه محصولات کشاورزی را در جریان سیل از دست دادند سرپناهی هم برای زندگی ندارند که نیازمند توجه ویژه در اعطا و تخصیص تسهیلات هستند.

زنگانه ادامه داد:با توجه به شرایط سیل‎زدگان انتظار داریم با تسهیلات کم‎بهره و بلاعوض تا حدودی مشکلات خانوارهای خسارت‎دیده مرتفع شود.

وی با بیان اینکه سیل اخیر به طرح هادی 7 تا 8 روستا آسیب جدی وارد کرده است، یادآور شد:از 31 روستا فاز نخست طرح هادی در 21 روستا انجام شده است که فاز دوم نیز در 4 روستای کردکوی در حال اتمام است.


http://www.caspiankhabar.com/5634



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96