اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امام جمعه گرگان:

کمتر کسی در جایگاه واقعی خود قرار دارد
امام جمعه گرگان با بیان بخش‌هایی از نهج البلاغه گفت: بر اساس توصیه قرآن، هر کسی باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، متأسفانه در این دنیا، کمتر کسی در جایگاه واقعی خودش هست.

امام جمعه گرگان با بیان بخش‌هایی از نهج البلاغه گفت:بر اساس توصیه قرآن، هر کسی باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، متأسفانه در این دنیا، کمتر کسی در جایگاه واقعی خودش هست.

به گزارشکاسپین خبر، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت:محور دنیا و آخرت ما مسلمانان، قرآن است، بنابراین باید از اهمیت آن با زبان حضرت علی(ع)آشنا شویم.

وی افزود:آن حضرت در نهج‌البلاغه در وصف قرآن فرمودند قرآن نصیحت کننده‌ای است که هیچ‌گاه خیانت نمی‌کند و راهنمایی است که منجر به انحراف نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه هفته آینده، هفته نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد:بخش مهمی از امنیت کشور، بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد بر همین اساس، مأموران این نیرو در نقاط مختلف کشور، حضور دارند.

نورمفیدی افزود:بر اساس آمار اعلام شده، در 6 ماه نخست امسال، 182 مورد تصادف منجر به فوت در استان گلستان اتفاق افتاد که 89 درصد آن مختص موتورسواران بود که به توصیه‌های ایمنی توجه نکردند.

وی با بیان اینکه اینها، نیروی کار بودند که می‌توانستند در عرصه کار و تولید، خدمت کنند بر توجه جدی به توصیه‌های ایمنی نیروی انتظامی تأکید کرد.  

*عزاداری‌های باید معرف شخصیت امام حسین(ع)باشند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع)برای مبارزه با ظلم و جنایت و حمایت از شخصیت، شرافت و کرامت انسانی، قیام کرد، گفت:عزاداری‌های ماه محرم باید معرف شخصیت آن حضرت باشند.

نورمفیدی افزود:امام حسین(ع)از مرزهای دینی و اعتقادی عبور کرد و دیگر به شیعیان اختصاص ندارد، بلکه عالم بشریت، حتی آنهایی که اسلام را نمی‌شناسند، تحت تأثیر شخصیت آن حضرت هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع)تمام سرمایه خود را برای مبارزه با ظلم، استکبار و انحراف، به میدان آورد، خاطرنشان کرد:انسان، موجودی مسؤولیت‌پذیر است، کاری که سیدالشهدا(ع)انجام دادند، تمام بشریت را تحت تأثیر قرار داد.  

*گاندی با الگو از مکتب امام حسین(ع)قیام کرد

امام جمعه گرگان تصریح گرد:گاندی، عاشق امام حسین(ع)بود، بر اساس نظر خودش، هندوستان را با درس گرفتن از مکتب آن حضرت، از زیر استعمار انگلیس نجات داد.

نورمفیدی افزود:به خاطر احترامی که در هندوستان برای امام حسین(ع)قائل هستند، روزهای تاسوعا و عاشورا، این کشور، تعطیل است.

وی با بیان اینکه اشک ریختن در عزاداری امام حسین(ع)فلسفه خاص خودش را دارد، تأکید کرد:در این مجالس نباید فقط به فکر اشک ریختن باشیم، اگر شخصیت امام(ع)به درستی معرفی نشود، فایده‌ای ندارد. 

*مکتب عاشورا می‌تواند از فرزندان ما در آینده محافظت کند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود:اگر عظمت امام حسین(ع)درست در فکر و ذهن کودکان بنشیند، وقتی بزرگ شوند، در مقابل القائات منفی، کمتر تأثیر می‌پذیرند.

به گفته نورمفیدی، امام حسین(ع)و مکتب عاشورا، مهم‌ترین سپری است که می‌تواند فرزندان ما را در آینده محافظت کند.

وی در ادامه با گرامیداشت 13 مهرماه، سالروز تبعید امام خمینی(ره)از عراق به فرانسه گفت:زمانی که امام(ره)به نجف تبعید شد نه تنها مبارزه را رها نکرد، بلکه دروس فقهی را هم شروع کرد که خیلی از حوزویان نجف، انگشت حیرت به دهان گرفتند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:با تبانی رژیم شاهنشاهی، حکومت بعث عراق، مانع فعالیت سیاسی امام(ره)در نجف شد و بعد از آن هم وی را به فرانسه تبعید کردند و تا زمان حضور در این کشور، شبانه ورز، فعالیت سیاسی می‌کرد.

نورمفیدی همچنین نهم مهرماه، سالروز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی را گرامی داشت./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5622



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96