اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستان؛ رتبه نخست تعداد وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این استان از نظر تعداد وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی دارای رتبه نخست در کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:این استان از نظر تعداد وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی دارای رتبه نخست در کشور است.

به گزارشکاسپین خبر، ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، شب گذشته(4 مهر)در آیین معرفی و تجلیل از برترین های جشنواره شهید رجایی گفت:ایجاد انسجام و هماهنگی مطلوب بین کارکنان و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده، بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند به دور از همه مسائل حاشیه ای موجب عملکرد مطلوب این اداره کل شده است.

وی افزود:در ارزشیابی سازمان جنگل ها، گلستان رتبه دوم در ارزشیابی عملکرد طرح ها و پروژه های استانی را کسب کرد.

قزلسفلو با بیان اینکه منابع طبیعی، حوزه گسترده ای است و البته تجملاتی نیست، خاطرنشان کرد:آینده استان با حفظ منابع طبیعی گره خورده است و همه در قبال آن مسئولیم.یکی از برنامه های این اداره کل استفاده از مشارکت های مردمی نه در حد حرف و شعار بلکه اقدام و عمل است.

وی بیان کرد:سال گذشته 300 مورد حریق بزرگ و کوچک در عرصه های منابع طبیعی استان رخ داد که از نظر تعداد وقوع رتبه نخست را در کشور داریم اما در سطح خسارت در جایگاه هجدهم هستیم.در خاموش کردن آتش سوزی ها  به معنای واقعی از مشارکت های مردمی استفاده کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود:از طرفی دیگر، امکان استمرار پروژه ها با شیوه گذشته و با تکیه بر اعتبارات دولتی وجود ندارد برای همین به دنبال جلب مشارکت های مردمی هستیم که در همین رابطه تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و جهادکشاورزی برای استفاده حداکثری از توان دهیاری ها و شوراهای اسلامی وجود دارد.

وی به فعالیت سامانه 1504 هم اشاره کرد و گفت:عمده آتش سوزی ها و کشفیات چوب های قاچاق و همچنین تجاوزات به عرصه های منابع طبیعی از سوی مردم و از طریق این سامانه اطلاع رسانی می شود./شبستان


http://www.caspiankhabar.com/5609



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96