اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مشکلات بیمه خبرنگاران در استان گلستان برطرف می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به مسائل و مشکلات بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان گفت: به زودی با برگزاری جلسات مشترک با حضور مسئولان استانی، مشکلات بیمه خبرنگاران در استان گلستان بررسی و رفع می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به مسائل و مشکلات بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گلستان گفت:به زودی با برگزاری جلسات مشترک با حضور مسئولان استانی، مشکلات بیمه خبرنگاران در استان گلستان بررسی و رفع می‌شود.

به گزارشکاسپین خبر، سعید مازندرانی عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار داشت:متاسفانه در سال‌های اخیر مسائل خبرنگاران تنها در روز خبرنگار مطالبه می‌شود و قول‌هایی داده و فراموش می‌شود.

وی با اشاره به مشکل بیمه خبرنگاران افزود:در موضوع بیمه، برای کارگران ساختمانی و دیگر بیمه ها دولت سازوکاری را مشخص کرده و کارفرما مشخص شده است اما در بحث بیمه خبرنگاران این مشکل وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد:یکی از مشکلات تامین اجتماعی این است که کارفرمایان به علت مشکلات مالی و یا اینکه خبرنگاران به صورت پاره وقت با برخی رسانه‌ها فعالیت می‌کنند، تمایلی به بیمه کردن خبرنگاران خود ندارند.

مازندرانی گفت:امیدواریم در هفته آینده در جلسه‌ای مشترک با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان و مسئولان سازمان تامین اجتماعی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و خانه مطبوعات استان این مشکل بررسی و راهکاری تدوین می‌شود.

وی اظهار کرد:باید در این راستا از استان‌های موفق در این امر الگو گرفت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به عنوان یکی از 11 دستگاه عضور شورای هماهنگی تلاش می کنند که با همکاری دیگر مسئولان بتواند مشکلات بیمه فعالان رسانه ای استان را رفع کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره شکایت و اختلافات برخی نهادها و ارگانهای دولتی از خبرنگاران و رسانههای استان گفت:  در جلسه شورای هماهنگی این موضوع را مطرح خواهم کرد تا هر دستگاه زیرمجموعه اگر مشکلی با خبرنگاران دارد ابتدا با خانه مطبوعات مطرح تا شرایط به مرحله شکایت در مراجع قضایی نرسد.

وی افزود:امیدواریم در آینده یکی از نمایندگان خبرنگاران و مسسئولان رسانه‌ای از خانه مطبوعات استان گلستان در شوراهای حل اختلاف کارگری استان برای بررسی مضوعات و مشکلات مربوط به این قشر حضور داشته باشد.

مازندرانی اظهار داشت:در تفاهم نامه‌ای با خانه مطبوعات استان گلستان این مسائل و مشکلات بیان و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطوبعات استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به مسائل و مشکلات خبرنگاران گفت:بیمه خبرنگاران و نبود ضمانت شغلی یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران در استان است که می توان با تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرائی این مشکل را رفع کرد.

صالح افتخاری حرفه خبرنگاری را یکی از مشاغل پراسترس دانست و اظهار کرد:خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی در تلاش است تا حقوق صنفی این قشر را پیگیری کند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/5608



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96