اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



شکارچیان قرقاول در گلستان به دام افتادند
محیط بانان محیط زیست گلستان 2نفر شکارچی غیرمجاز را در شرق استان دستگیر و از آنان دو طاقه قرقاول ذبح شده و از پرندگان بومی حفاظتی، کشف کردند.

محیط بانان محیط زیست گلستان 2نفر شکارچی غیرمجاز را در شرق استان دستگیر و از آنان دو طاقه قرقاول ذبح شده و از پرندگان بومی حفاظتی، کشف کردند.

به گزارشکاسپین خبر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:این شکارچیان متخلف در روستاهای بالادست شهر رامیان دستگیر شدند.

غلامرضا کریمی افزود:این افراد که 2اسلحه شکاری تک لول و دولول به همراه داشتند، در منطقه جنگلی دزدک(شهرستان رامیان)دستگیر و تعداد بیست قطعه فشتگ و قطار فشنگ نیز از آنها کشف شد.

وی با اشاره به تنظیم صورتجلسه توسط مامورین اداره حفاظت از محیط زیست، گفت:هر 2متهم به محاکم قضایی شهرستان معرفی شدند.

به گزارشکاسپین خبر،با توجه به قرارگیری قرقاول در زمره پرندگان بومی حفاظتی، شکار این پرنده در دشت ها و جنگل های گلستان ممنوع است.

براساس مصوبه سال 93 شورای حفاظت محیط زیست جریمه نقدی شکارغیرمجاز قرقاول چهار میلیون ریال تعیین شده است.

قرقاول با نام علمیphasianus coichicuاز گونه های بومی و حمایت شده کشور است و شکار و نگهداری آن طبق قانون ممنوع و در سالهای اخیر این گونه و زیستگاه های زادآوری آن به دلیل افزایش آگاهی مردم و تلاش محیط بانان گلستان با ایجاد امنیت زیستگاه ها در شرایط مطلوب زیستی قرار گرفته است.

حوزه فعالیت حفاظت محیط زیست گنبدکاووس شهرستان های رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5588



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96