اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

رتبه سی ام گلستان در درآمد سرانه/ طرح آشوراده و زهکشی اراضی بعد از دوسال از سفر دولت اجرایی نشد
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان در بسیاری از شاخص ها جایگاه خوبی ندارد و در درامد سرانه نیز در جایگاه سی ام کشور قرار دارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت:گلستان در بسیاری از شاخص ها جایگاه خوبی ندارد و در درامد سرانه نیز در جایگاه سی ام کشور قرار دارد.

به گزازشکاسپین خبر، نورمحمد تربتی نژاد، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته(29 شهریور)در جلسه شورای اداری استان گفت:به رغم ظرفیت های کم نظیری مانند مشارکت سیاسی بالای مردم در انتخابات، امنیت مطلوب حاکم براستان و تنوع قومی، دینی و مذهبی، برخورداری از تنوع اقلیمی و همجواری با کشورهای اسیای میانه و ظرفیت های گردشگری هنوز کمبودهای زیادی وجود دارد.

وی افزود:زیرساخت های حمل و نقل، انرژی، آب، محیط زیست و گردشگری در استان با کمبودهای زیادی مواجه است.از طرفی هنوز محدودیت طرح های سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک داریم و از صنایع بزرگ نیز برخوردار نیستیم.

وی با بیان اینکه این استان در بسیاری از شاخص ها وضعیت مطلوبی ندارد، افزود:در درآمد سرانه گلستان در جایگاه سی ام کشور و در بحث اشتغال استان بیست و دوم است.بیکاری بسیار زیاد است و در صنعت نیز رتبه استان پایین است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور باید با جدیت پیگیری شود، گفت:طرح گردشگری آشوراده، زهکشی اراضی شمالی استان از جمله طرح های مهمی است که به رغم گذشت دوسال از سفر دولت هنوز اجرایی نشده است.121 تفاهم نامه طرح های اجرای و 41 پروژه سرمایه گذاری در استان داشتیم که باید با جدیت پیگیری شود.

وی اظهار کرد:با اینکه استان ما رتبه نخست مشارکت سیاسی را در انتخابات گذشته کسب کرد و به رغم اینکه تعداد احزاب زیاد است اما سیستم حزبی نداریم.

وی گفت:باید به حزبی که رای نیاورده است احترام بگذاریم و اپوزیسیون آنها را بپذیریم اما از احزابی که موثر بودند بیشتر در تصمیم گیری ها استفاده کنیم./شبستان


http://www.caspiankhabar.com/5583



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96