اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با تلاش اتاق بازرگانی

نخستین پرواز اکتائو قزاقستان در فرودگاه بین‌المللی گرگان به زمین نشست
نخستین پرواز اکتائو قزاقستان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی گرگان به زمین نشست و مراسم افتتاح خط پروازی گرگان به قزاقستان در فرودگاه بین‌المللی گرگان در حال برگزاری است.

نخستین پرواز اکتائو قزاقستان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی گرگان به زمین نشست و مراسم افتتاح خط پروازی گرگان به قزاقستان در فرودگاه بین‌المللی گرگان در حال برگزاری است.

به گزارشکاسپین خبر، با تلاش شبانه‌روزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نخستین پرواز اکتائو قزاقستان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی گرگان به زمین نشست.

هم‌اکنون مراسم افتتاح خط پروازی گرگان به اکتائو در فرودگاه بین‌المللی گرگان در حال برگزاری است.

در این پرواز، هیأتی تجاری از کشور قزاقستان و همچنین هیأتی از شرکت هواپیمایی این کشور حضور داشتند که با توجه به عقد خواهرخواندگی بین گرگان و اکتائو، این خط پروازی می‌تواند زمینه اصلی پیشرفت مراودات تجاری بین دو کشور باشد.

طی چهار سال گذشته هر سال قریب به 30 درصد از صادرات و مراودات تجاری ایران و قزاقستان کاهش یافت که یکی از علل اصلی این کاهش مراودات تجاری، سختی در برقراری ارتباط و سفر بین دو کشور بوده است.

با افتتاح این خط پروازی، تجار و بازرگانان که باید برای سفر مسیری 48 ساعته را از طریق کشوری ثالث طی می‌کردند، رفت و آمد بین دو کشور را در مدت زمان کمتر از یک ساعت طی خواهند کرد.

با افتتاح این خط پروازی، می‌توان موضوع توریست ‌درمانی را در استان گلستان و حتی کشور دنبال کرد زیرا با توجه به بالا بودن سطح خدمات پزشکی استان گلستان و کشور ایران، قزاقستان به علوم پزشکی ایران نیازمند است و این موضوع می‌تواند زمینه حضور شهروندان قزاق در ایران را بهتر و بیشتر فراهم کند.

رمضان بهرامی در حاشیه افتتاح این خط پروازی در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار کرد:این اقدام اتاق بازرگانی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه وضعیت تجاری و اقتصادی استان گلستان و کشور است.

وی اضافه کرد:خوشبختانه تمام فعالیت‌های این اقدام بزرگ توسط اتاق تعاون گرگان اجرایی شد و اتاق بازرگانی گرگان به طور مستقل با رایزنی‌های مختلف و حتی پرداخت بسیاری از هزینه‌ها توانست نخستین ارتباط خط پروازی با کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه را برقرار کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با انتقاد از عدم مشاهده تحولات خاص بعد از برجام در کشور، گفت:برقراری این خط پروازی می‌تواند بزرگترین اقدام بخش خصوصی در شمال کشور در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه باشد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5581



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96