اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون وزیر ارشاد در گرگان:

10 میلیارد تومان به بیمه خبرنگاران اختصاص دادیم/ چرا کسی از 85 درصد دیگر اعتبارات فرهنگی کشور سوال نمی‌کند؟
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به نشریات به منظور بیمه خبرنگاران خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به نشریات به منظور بیمه خبرنگاران خبر داد.

به گزارشکاسپین خبر، علیاصغر کاراندیش شامگاه یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و رسانه استان گلستان اظهار کرد:47 هزار نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر قرار دارند و 24 هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از 12 هزار نفر از بیمه تکمیلی استفاده میکنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی در بخش بیمه هنرمندان سه برابر شده است از بدهی 40 میلیارد تومانی این صندوق به تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد:تا حدود زیادی از این بدهی به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

*اختصاص 7 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در سال جاری

این مسؤول با اشاره به اینکه حدود 300 پروژه در کشور در حال انجام و احداث است، افزود:بسیاری از این پروژهها تکمیل و به بهرهبرداری رسیده است.

کاراندیش با بیان اینکه مخاطبان سینما دو برابر شده است به آشتی مردم با حوزه هنر و سینما پرداخت و گفت:خانه سینما که در دورهای تعطیل شده بود راهاندازی شد، شفافسازی یارانه مطبوعات نیز از کارهای بزرگی بود که در این دولت انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 7 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:از این میزان اعتبار یک هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و 6 هزار و 100 میلیارد تومان بین دستگاههای مختلف توزیع شده است که هیچکسی از آنها سوال نمیکند که با این اعتبارات چه کردند.

کاراندیش با بیان اینکه تمامی هجمهها به سمت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تأکید کرد:ما در چارچوب وظایفی که داریم برای رفع نواقص و رسیدن به اهداف مدنظر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

*اعتبارات حوزه سینما 40 درصد و کانونهای معاونت فرهنگی 80 درصد افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یارانه کتاب امسال 45 درصد افزایش داشته است، افزود:در حوزه سینما 40 درصد افزایش اعتبار داشتیم و در بخش کانونهای حوزه معاونت فرهنگی 80 درصد افزایش اعتبار وجود داشت.

کاراندیش با بیان اینکه همه مشکلات به مسائل مالی منحصر نمیشود، تاکید کرد:سرمایه انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد که اگر این مهم مدیریت نشود مسائل مالی نیز به خوبی مدیریت نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نقش مؤثر هنر در توسعه همه جانبه نباید نادیده گرفته شود، ابراز کرد:این حوزه در درازمدت باید در شناساندن این عرصه بین مردم تلاش بیشتری کند سال گذشته از 5 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در بخش فرهنگ، 770 میلیارد تومان به فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص پیدا کرد و مابقی اعتبارات در دستگاهها توزیع شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی شهرداریها از بخش فرهنگ بیشتر است، گفت:سال گذشته 460 میلیون تومان به طور مستقیم به استان گلستان تخصیص اعتبار شد/فارس


http://www.caspiankhabar.com/5575



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96