اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ابراز نگرانی رییس هیات ژیمناستیک گلستان از نبود ورزشکار رده جوانان/ میزبان مسابقات کشوری هستیم اما با یک ورزشکار!
رئیس هیات ژیمناستیک گلستان گفت: این استان با وجود میزبانی از رقابت های ژیمناستیک قهرمانی کشور در رده سنی جوانان، تنها یک ورزشکار در این مسابقات دارد.

رئیس هیات ژیمناستیک گلستان گفت:این استان با وجود میزبانی از رقابت های ژیمناستیک قهرمانی کشور در رده سنی جوانان، تنها یک ورزشکار در این مسابقات دارد.

علی عرفانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:این رقابت ها روزهای اول و دوم مهرماه در گرگان برگزار و پیش بینی می‌شود که حدود 15 تیم از استان های کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی بیان کرد:مهدی الفتی تنها نماینده گلستان در شش ماده این رقابت ها است و انتظار داریم این ورزشکار در پرش خرک بتواند یکی از عنوان های برتر را کسب کند.

رئیس هیات ژیمناستیک گلستان افزود:هر کدام از تیم های حاضر با یک تا پنج ورزشکار در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

وی دلیل استقبال کم استان ها و تعداد اندک ورزشکاران را تعطیلی چند ساله برگزاری این مسابقات در رده سنی جوانان بیان کرد و افزود:حضور فقط یک ژیمناست گلستانی در این رقابت ها به علت نبود انگیزه میان ورزشکاران رده های سنی پایه ناشی از فراهم نشدن فرصت رقابت با مدعیان است.

به گفته وی؛ یکی از برنامه های ورزشکاران حرفه ای حضور در مسابقات داخلی وخارجی و کسب عنوان است و به دلیل برگزار نشدن مسابقات در رده سنی جوانان ، ورزشکاران این رده رغبتی برای حضور حرفه ای در آن نداشته و راهی رشته های دیگر ورزشی می شوند.

عرفانیان بیان کرد:در گلستان به دلیل این مشکل و همچنین نبود فضاهای مناسب برای تمرین ، تعداد ورزشکاران این رشته در رده های سنی پایه ، بسیار کمتر و معضل نبود نسل جایگزین ژیمناستیک حادتر است.

وی ادامه داد:ژیمناست های گلستانی فضای مناسب و استانداردی برای تمرین ندارند و به عنوان نمونه تمرینات این رشته در گرگان در فضایی به ابعاد 8 در 20 متر انجام می شود که نمی تواند محل مناسبی برای ارائه آموزش ها و فراگیری آن توسط ورزشکاران باشد.

رئیس هیات ژیمناستیک گلستان گفت:در سال های قبل عملیات ساخت خانه تخصصی ژیمناستیک در گرگان آغاز شد که با توجه به مکان نامناسب در نظر گرفته شده و دور بودن از محدوده شهری، از هم اکنون زمینه ساز نگرانی و دغدغه خانواده ها و ورزشکاران شده است.

وی بیان کرد که هم اینک حدود 470 نفر در گلستان به صورت سازمان یافته تمرینات ژیمناستیک را دنبال می کنند که تعداد بسیار کمی از آنان حرفه ای و در سودای رسیدن به رده های بالای این رشته و شرکت در مسابقات معتبر داخلی و خارجی هستند.

عرفانیان در ادامه به کیفیت برگزاری رقابت های قهرمانی جوانان کشور در گرگان اشاره کرد و گفت:حضور اعضای کادر فنی و مربیان استعدادیاب فدراسیون برای زیر نظر گرفتن ورزشکاران نخبه و دعوت از آنها برای حضور در اردوی تیم ملی ، موجب افزایش انگیزه ورزشکاران و بالا رفتن کیفیت فنی این مسابقات خواهد شد./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5573



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96