اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده ولی فقیه در گلستان:

منازل مسکونی روستایی در گلستان بیمه شوند/مشکلات روستاهای سیل زده غرب استان برطرف شود
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با تاکید بر لزوم بیمه کردن منازل روستایی گفت: شورایی برای کمک به سیل‌زدگان غرب استان گلستان تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با تاکید بر لزوم بیمه کردن منازل روستایی گفت:شورایی برای کمک به سیل‌زدگان غرب استان گلستان تشکیل شود.

به گزارش  کاسپین خبر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیداری که با حضور دهیار و اهالی روستاهای سیل زده غرب گلستان برگزار شد، بر لزوم بیمه کردن منازل روستایی کرد و اظهار داشت:با 8 تا 10 هزار تومان می‌شود خانه‌ها را در برابر سیل و حوادث بیمه کرد و اگر بیمه بودید مدعی می‌شدید.

وی خواستار تشکیل شورایی برای کمک به سیل‌زدگان شد و گفت:پیشنهاد می‌کنم مجموعه‌ای جمع شوند و از سطح شهرستان و استان برای کمک به سیل‌زدگان کمک مبالغی را جمع‌آوری کنند.

آیت الله نورمفیدی همچنین در این دیدار، با تماس تلفنی با هلال احمر و فرمانداری خواستار حمایت بیشتر مسئولان از روستاهای سیل زده شد و بر پیگیری‌های دیگری با دیگر مسئولان استانی و کشوری تاکید کرد.

در این دیدار جعفر پور دهیار روستای دنگلان هم به تشریح وضعیت سیل‌زدگان منطقه پرداخت و از تخریب 75 خانه و همچنین از بین رفتن 600 هکتار زمین کشاورزی خبرداد و گفت:مدیریت بحران همکاری نمی‌کند و هلال احمر هم هنگام سیل مقداری کمک کرد و روستائیانی که منازل خود را از دست داده اند به حال خود رها شده‌اند.

وی با بیان این که 156 راس گوسفند و 27 گاو بر اثر سیل تلف شدند، افزود:27 خودرو هم در سیلاب آسیب دید و اکنون بخش عمده روستائیان جای خواب ندارند و در خانه اقوام خود زندگی می کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که به علت سیلاب آب چاه‌های فاضلاب هم بالا زده است، گفت:فرمانداری و اداره بهداشت در این رابطه کمکی به دهیاری نمی‌کنند و ما با اعتبار کم برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی آهک خریده ایم.

جعفرپور با بیان این که تعدادی از اهالی روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند، خواستار حمایت‌های استانی برای جبران خسارت‌های سیلاب شد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان


http://www.caspiankhabar.com/5569



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96