اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلستان ظرفیت پرداخت 120 میلیارد تومان زکات گندم و جو دارد/ پارسال 4 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله علیه) گلستان گفت:براساس تفاهم نامه، امسال قادر به جمع آوری ۲۰ میلیارد تومان زکات در استان هستیم که تا کنون کمتر از ۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)گلستان گفت:براساس تفاهم نامه، امسال قادر به جمع آوری۲۰میلیارد تومان زکات در استان هستیم که تا کنون کمتر از۵میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

به گزارشکاسپین خبر، امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)  گلستان در جمع خبرنگاران گفت:زکات یک ظرفیت بسیار خوبی به ویژه برای استان گلستان محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان، افزود:بر اساس برآوردهای انجام شده استان گلستان دارای حدود 120 میلیارد تومان زکات واقعی گندم و جو است.

وی افزود:براساس تفاهم نامه امسال ما قادر به جمع آوری 20 میلیارد تومان زکات هستیم که تا کنون کمتر از 5 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد.

حسین پور اظهارداشت:طی دو سال گذشته با تلاش هایی که امداد انجام داده توانسته در بحث اشتغال 7 هزار خانوار را توانمند کند که امسال جشن توانمندی آنها را خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد:با بررسی های انجام شده در مجموع 5 درصد از مددجویان غیر از توانمند با به احقاق ارث رسیده یا مواردی از این قبیل برخوردار هستند که از گردونه حذف می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)گلستان با بیان اینکه حدود 221 هزار صندوق کوچک خانگی در سطح استان وجود دارد، گفت:در سال گذشته درآمدی که از محل صندوقات صدقه به دست آمده مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد:کل درآمد سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)گلستان میزان 43 میلیارد تومان بوده است.

حسین پور با اشاره به اینکه یک سوم از صندوق های صدقات هزینه های تخلیه خود را هم تامین نمی کنند، افزود:ساماندهی این گونه صندوقات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کمکی از سوی کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)نسبت به متکدیان صورت نمی گیرد، اظهارداشت:باید توجه داشته باشیم که مددجویان با متکدیان متفاوت هستند و هدف امداد کمک به مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)گلستان تصریح کرد:اکنون طرح نیاز سنجی آغاز شده و بیش از 95 درصد این طرح رو به اتمام است.

وی گفت:در بخش مسکن امسال 104 واحد مسکونی احداث شد که 136 واحد در دست ساخت است./شبستان


http://www.caspiankhabar.com/5568



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96