اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



یادداشتی از محمد آریان‌نیا درباره سفر محمود احمدی‌نژاد به گلستان/ بعد از 12 سال، دوباره مسجد جامع
یک بررسی ساده میدانی پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 به راحتی نشان می‌داد که شانس محمود احمدی‌نژاد برای قرار گرفتن به جای محمد خاتمی از دیگر رقبا کمتر است.

محمد آریان‌نیا؛ روزنامه‌نگار

یک بررسی ساده میدانی پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 به راحتی نشان می‌داد که شانس محمود احمدی‌نژاد برای قرار گرفتن به جای محمد خاتمی از دیگر رقبا کمتر است. 

شهردار وقت تهران که پس از پیروزی ائتلاف آبادگران در انتخابات پرحاشیه شورای شهر دوم، اسم و رسمی به هم زده بود این بار می‌خواست شانس خود را برای ریاست جمهوری امتحان کند و در این میان حتی ابایی از دیگر گزینه‌های اصولگرا مانند لاریجانی، قالیباف و رضایی نداشت. 

موقع انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، برخی محافل شایعه کرده‌ بودند که وی حاصل مشورت اعضای شورای شهر با رهبری نظام است و همین موضوع پشتوانه غیررسمی تبلیغاتی وی هم شده بود. 

در هر حال وی نیز مانند دیگر نامزدها تحرکات انتخاباتی داشت و در این میان سفرهای مختلف هم بخشی از این حرکات محسوب می‌شد.

احمدی‌نژاد در سفر انتخاباتی‌اش به گرگان در غربت محض وارد این شهر شد.تنها دو سه نفر از سیاسیون اصولگرا به استقبالش رفته بودند و در بین مردم هم نتوانسته بود چندان شوری برانگیزد. 

وی اما در مسجد جامع گرگان سخنرانی پرشوری کرد و در چند جا به صراحت اطمینان داد که طرفدارانش نگران نباشند و بدانند که وی پیروز نهایی انتخابات است.در میان گزینه‌های مطرح آن زمان چه مانند 3 گزینه اصولگرای نام‌برده شده و چه افرادی مانند هاشمی رفسنجانی یا کروبی این حرف‌ها صرفا یک لاف انتخاباتی برای دلگرم‌ شدن هواداران محسوب می‌شد و کسی هم جدی نمی‌گرفت.

اما نتیجه آن انتخابات همه را حیرت‌زده کرد.احمدی‌نژاد توانست حتی بر هاشمی رفسنجانی هم پیروز شود و ردای ریاست جمهوری را بر تن کند. 

شرق تیتر یک زد که «شهردار تهران رییس جمهور ایران شد» و در همین چند کلمه نشان داد که چه قدر این پیروزی عجیب و دور از انتظار بوده است.

حال حدود 12 سال از آن زمان می‌گذرد.سال‌هایی که بخش بسیار مهمی از تاریخ معاصر این مملکت را تشکیل می‌دهند و فراز و نشیب‌هایش بعدها مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. 

رییس دولت نهم و دهم فردا دوباره قرار است به گرگان بیاید.این بار بر خلاف گذشته از مدت‌ها پیش برایش ستاد استقبال تشکیل شده و قطعا مردمان زیادی هم پای سخنرانی‌اش می‌نشینند. 

وی این بار سودای جانشینی حسن روحانی را در سر دارد و البته جدی‌ترین رقیب وی هم محسوب می‌شود. 

این موضوع را همه سیاسیون هم می‌دانند و برای همین هم در تمام این سه سال پس از پایان ریاست جمهوری‌اش همه کارهایش زیر ذره‌بین بوده است.حتی برخی هم تلاش دارند که او را رد صلاحیت شده معرفی کنند که البته دور از ذهن هم نیست.

مکان سخنرانی‌ احمدی‌نژاد در گرگان پس از مخالفت نماینده ولی‌فقیه در استان با در اختیار قرار دادن مصلی گرگان، دوباره مسجد جامع است.باید دید که آیا احمدی‌نژاد این بار هم(ولو در لفافه)حرفی از پیروزی نهایی خواهد زد؟ 


http://www.caspiankhabar.com/5567



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96