اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در سیصد و دهمین جلسه شورای شهر گرگان چه گذشت؟

سخنرانی‌های طولانی جای رسیدگی به لوایح شهری را گرفت/ جلسه‌ای که با کلی معطلی به حد نصاب رسید!
جلسه شورای شهر گرگان بدون بررسی لوایح شهری و با انتقاد رئیس اسبق از عملکرد سازمان صداوسیما به پایان رسید.

جلسه شورای شهر گرگان بدون بررسی لوایح شهری و با انتقاد رئیس اسبق از عملکرد سازمان صداوسیما به پایان رسید.

به گزارشکاسپین خبر، سیصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور ۹ عضو، مدیران شهرداری و با غیبت شهردار گرگان در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

ابتدا هشت عضو در جلسه حاضر بودند که پس از گذشت نیم ساعت از زمان مقرر جلسه، رئیس شورا جلسه را به صورت غیررسمی آغاز کرد.در ادامه با ورود ناصر گرزین تعداد اعضا به ۹ نفر افزایش یافت تا با به حدنصاب رسیدن تعداد عضو، جلسه حالت رسمی پیدا کند.

صفرعلی پایین محلی، علی اصغر یوسفی، علیرضا پزشکپور و فائزه عبدالهی اعضای غایب این جلسه بودندکه طبق گفته سید محمد قدس مفیدی رئیس شورا، دو عضو نخست بدون اطلاع و غیرموجه در جلسه حاضر نشدند.

قدس مفیدی طبق روال معمول جلسات هفتگی، ابتدا به بیان مهمترین وقایع تاریخی هفته جاری پرداخت.وی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، درگذشت شهردار آزادشهر را تسلیت گفت.

خاکی مدیرعامل شرکت بیمه دی مهمان ویژه این جلسه بود که به طور مفصل به بیان چگونگی خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیلاب اخیر مناطق محروم و آسیب دیده شهرستان گرگان اشاره کرد.

گزارش عملکرد این مدیر که به همراه پخش تصاویر از مناطقه سیل زده بود، تقدیر و پرسش های اعضا را در پی داشت به طوری که بیش از نیمی از زمان جلسه را به خود اختصاص داد.

پس از آن، قدس مفیدی برای تعیین کمیسیون های خارجی دو جلسه فوق العاده را رای گیری کرد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

زهرا نورا رئیس سابق که قرار بود در ابتدای جلسه نطق پیش از دستور را قرائت کند به علت تاخیر در به حدنصاب رسیدن تعداد اعضا، در اواخر جلسه این عمل را انجام داد.

نورا در نطق نسبتاً طولانی خود به بروز مشکلات عدیده در زندگی شهری متناسب با افزایش جمعیت اشاره کرد و به مقایسه وظایف شهرداری های داخل و خارج کشور پرداخت.

وی از همکاران خود درخواست کرد تا بودجه ای جدا برای رفع نیازهای محلات گرگان در نظر بگیرند.نورا بافت تاریخی گرگان را محلی برای سکونت اقشار ضعیف شهر عنوان کرد و تبدیل آن به سایت گردشگری با حفظ کالبد بافت را به عنوان تنها راه احیا و نجات بافت تاریخی دانست.

رئیس سابق به تاریخچه و ویژگی های بافت تاریخی گرگان اشاره کرد و از تخریب ۱۱۰ هکتار آن در مدت ۸۵ سال اخیر سخن گفت.به گفته نورا، ۴۰ هکتار باقی مانده بافت تاریخی نیز در معرض تخریب قرار گرفته است.

در اواخر جلسه اما حسین ربیعی نوک پیکان انتقادات خود را متوجه سازمان صداوسیما کرد.رئیس اسبق از آنچه تبعیض صداوسیما نسبت به ورزشکاران پارالمپیکی ایران عنوان می کرد بسیار گلایه مند بود.

ربیعی اعتقاد داشت که رسانه ملی همچون بازتاب عملکرد ورزشکاران ایرانی در رقابت های المپیک ریو باید به ورزشکاران جانباز و معلول حاضر در بازی های پارالمپیک نیز بپردازد.به عقیده وی، اراده ورزشکاران معلول ستودنی است و باید آنها را تشویق کرد تا در میان معلولان جامعه اعتمادبه نفس و انگیزه تقویت شود.

رئیس اسبق شورا همچنین نسبت به پرداخت پاداش کمتر به ورزشکاران پارالمپیکی نسبت به ورزشکاران المپیکی انتقاد کرد.   

یکی از نکات قابل توجه این جلسه، بررسی نکردن لایحه و نامه های شهری بود.به علت تاخیر در شروع جلسه و سخنرانی های طولانی مدت، زمانی برای بررسی لوایح باقی نماند و در نهایت این جلسه با رکورد نامناسب تصویب صفر لایحه به کار خود پایان داد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/5565



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96