اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد

فعالیت حدود 800 روحانی و مبلغ در ایام محرم در گلستان/ آمادگی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را داریم
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان گفت :۷۰۰ تا ۸۰۰ مبلغ و روحانی در ایام محرم در مناطق مختلف استان گلستان کار تبلیغ را انجام می‌دهند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان گفت:۷۰۰تا۸۰۰ مبلغ و روحانی در ایام محرم در مناطق مختلف استان گلستان کار تبلیغ را انجام می‌دهند.

به گزارشکاسپین خبر، سیف الله سهرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره اعزام مبلغان و برنامه های ماه محرم اظهار داشت:همایش مبلغان و روحانیون در آستانه ماه محرم در استان گلستان برگزار می‌شود و برنامه های این ماه تبیین می‌شود.

وی تاکید کرد:در این همایش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، طلاب و وعاظ حضور دارند و مسائلی که در محرم در سخنرانی‌ها باید مطرح شود، تببین می‌شود.

سهرابی درباره نشست با هیئت امناء مساجد و اماکن مذهبی در استان در آستانه ماه محرم هم گفت:در کنار این همایش نشستی در شهرستان‌ها با هیئت امنا مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود و مسائل محرم بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد:در استان گلستان در ایام محرم 700 تا 800 امامزاده، مسجد، حسینیه و تکیه به مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین(ع)می‌پردازند و ما آمادگی لازم برای برگزاری این مراسم را در استان گلستان داریم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه گلستان اظهار کرد:در این ایام نذورات مردمی اطعام دهی به عزاداران امام حسین(ع)را داریم که اداره اوقاف و امور خیریه هم با موقوفاتی که شرایط و زمان و مکان هزینه‌ها و درآمدهای آن‌ها مشخص شده را در این ایام هزینه می‌کند.

سهرابی اظهار کرد:در استان گلستان بیش از 150 بقعه امامزادگان وجود دارد که بیش از 20 بقعه جز شاخص‌ترین این بقعه‌ها هستند و بیشتر مراسم مذهبی استان در این اماکن برگزار می‌شود و در ایام دهه ولایت هم 50 برنامه شاخص در آن‌ها در حال برگزاری است.

وی افزود:این مبلغان در طول ماه محرم برنامه‌های تبلیغی مختلف به‌خصوص در حوزه تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)را در مناطق مختلف شهرستان اجرا می‌کنند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/5559



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96