اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مشروح خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان

تمجید نماینده ولی‌فقیه در گلستان از بیانیه پایانی کنفرانس چچن/ نورمفیدی: شیعه اعتقادی به معصوم بودن فقهای خود ندارد
امام جمعه گرگان با اشاره به برگزاری کنفرانسی با موضوع «شناخت اهل سنت» در شهر گروزنی چچن، گفت: خوشبختانه این کنفرانس، مرز بین اهل سنت با وهابیت و سلفی گری را مشخص کرد.

امام جمعه گرگان با اشاره به برگزاری کنفرانسی با موضوع «شناخت اهل سنت» در شهر گروزنی چچن، گفت:خوشبختانه این کنفرانس، مرز بین اهل سنت با وهابیت و سلفی گری را مشخص کرد.

به گزارشکاسپین خبر:آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز(26 شهریور)در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود:یکی از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس، دانشگاه الازهر مصر بود که علمای برجسته اهل سنت، از این دانشگاه، در کنفرانس چچن نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس، احمد طیب، رئیس دانشگاه الازهر، به عنوان پیشوای اهل سنت معرفی شد، خاطرنشان کرد:در این کنفرانس براساس استدلال های صحیح بخاری که پایه های اسلام را ایمان، اسلام و احسان دانسته، چنین نتیجه گرفتند که اهل سنت متفاوت از وهابیت و سلفی گری است و در بیانیه پایانی نیز، آنرا اعلام کردند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، 15 ذی حجه، سالروز ولادت با سعادت امام هادی(ع)، را تبریک گفت و ابرازامیدواری کرد ما شیعیان پیرو خوبی برای ائمه معصومین(ع)‌که پرورش یافته مکتب نبی مکرم اسلام(ص)هستند، باشیم

آیت الله نورمفیدی در ادامه خطب های نمازجمعه گرگان، پیشاپیش فرارسیدن عیدسعید غدیر را تبریک گفت و خاطرنشان کرد:اهل امامیه و شیعه درباره مساله امامت و رهبری، اعتقاد خاصی دارند و آن را فقط حکومتداری نمی دانند.  

وی افزود:به اعتقاد ما، جانشین پیامبر(ص)باید خصلت های او را داشته و شخصیت در دامن و مکتب نبی اسلام(ص)رشد یافته باشد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از خصوصیات رهبری امت اسلامی، اظهارکرد:، امامت جامعه اسلامی، تنها زمامداری نیست، لذا رهبر امت اسلام، نسبت به سایر مردم، باید داناتر به معارف اسلامی باشد.

آیت الله نورمفیدی افزود:وجود رهبر امت اسلامی مانند پیامبر(ص)باید وجود عینی اسلام باشد، بدین معنی که تمام حقایق اسلام، یعنی قرآن، در وجود او باشد

وی توضیح داد:قرآن، وجود کتبی بود و پیامبر گرامی اسلام(ص)هم وجود عینی قرآن، لذا رفتار و گفتار رهبر امت اسلامی باید وجود عینی پیامبر(ص)و قرآن باشد.

امام جمعه گرگان یکی دیگر از ویژگی های رهبر امت اسلامی را معصوم بودن و دوری از گناه دانست و گفت:چنین فردی در زندگی خود نباید دچار گناه و لغزش شود، ذات اقدس الهی، چنین خصوصیاتی را یکشبه و از آسمان برای کسی نازل نمی کند، بلکه در طول زندگی انسان، این ویژگی ها نمایان می شوند

آیت الله نورمفیدی با طرح این سئوال که چه کسی باید امام را تشخیص دهد؟ اظهارکرد:پروردگار، بندگان خود را بهتر از هر کسی می شناسد، اوست که کوچکترین رفتارهای انسان از حرکت چشم و حتی آنچیزی که در نهان آدمی است، را می داند، لذا تشخیص امام نیز برعهده اوست.

وی با یادآوری مسئله غدیرخم گفت:هنگامی که پیامبر از زیارت بیت الله الحرام برمی گشت، بعد از اقامه نماز، به مسلمانان گفت که من دو چیز گرانبها را نزد شما به امانت می گذارم، یکی قرآن و دیگری اهل بیتم، این دو از هم جدا نمی شوند و سپس حضرت علی(ع)را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.  

نماینده ولی فقیه در استان گلستان توضیح داد:در عصر غیبت، رهبری امت اسلامی براساس نظریه ولایت فقیه که امام خمینی(ره)مطرح کرد بر عهده فقهای واجدالشرایط قرار داده شده است

آیت الله نورمفیدی افزود:نظریه ولایت فقیه، باید در مراکز علمی دنیا مطرح و به بحث گذاشته شود، از نظر ما شیعیان، ولایت فقیه، ناظر بی طرف و بی غرض است.

وی با اشاره به ویژگی معصوم بودن امام تصریح کرد:از نظر ما شیعیان، فقط چهارده معصوم، مبرا از گناه هستند و اعتقادی به معصوم بودن فقهای خود نداریم/شبستان


http://www.caspiankhabar.com/5557



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96