اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آخوند کراقلی:

اهل سنت گلستان اسلام آل سعود را قبول ندارد/ عربستانی‌ها میهمانان حریم خدا را فریب دادند
عالم اهل سنت استان گلستان گفت: خانه خدا متعلق به آل سعود نیست و ما به عنوان کسی که می‎خواهیم اعمال حج را انجام دهیم اسلام آن‌ها را قبول نداریم.

عالم اهل سنت استان گلستان گفت:خانه خدا متعلق به آل سعود نیست و ما به عنوان کسی که می‎خواهیم اعمال حج را انجام دهیم اسلام آن‌ها را قبول نداریم.

به گزارشکاسپین خبر، حاج عبدالله آخوند کراقلی پیش از ظهر امروز در میزگرد تخصصی بازخوانی فاجعه منا که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:امروز روز بازخوانی و بررسی فاجعه منا است که در سال گذشته در مناسک حج رقم خورده و باید امروز پیام مسلمان‎ها و زائران شهید مناسک حج که باعث شد قلب مسلمانان جهان به درد بیاید را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه آل سعود ظالم شده است و ظلمی که در مناسک حج به ما روا داشته است بی‌تدبیری و بی‌فکری حکام عربستان بوده، گفت:در سال‌های گذشته نیز در منا و مکه مکرمه مشکلاتی برای حجاج اتفاق می‎افتاد اما در سال گذشته بیشترین تلفات جانی و مالی برای حجاج بیت‌الله الحرام اتفاق افتاد.

این عالم اهل تسنن استان گلستان ادامه داد:امروز باید بیندیشیم چه عاملی باعث شد که حادثه منا رقم بخورد و در مناسک حج چه اتفاقی افتاده که باعث شد مسلمانان به مسیر بن بستی کشیده شوند و جان به جان تسلیم کنند.

آخوند کراقلی ادامه داد:امروز همه ما دفاع از حقوق حج را از اسلام خواستار هستیم و نحوه مدیریت کنفرانس اسلامی را توسط عربستان رد می‎کنیم.

دهیار شهرک «قولاق کسن» شهرستان مراوه‌تپه حج را یکی از ضروریات و واجبات در اسلام دانست و گفت:در حادثه منا مهمانان حریم خدا را فریب دادند و به دردسر انداختند.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه آل سعود از حج برای عمال خودش سود می‎برد، تاکید کرد:چرا امروز ما مسلمانان بیدار نشویم و از حقوق خود دفاع نکنیم، خانه خدا متعلق به آل سعود نیست و ما به عنوان کسی که می‎خواهیم اعمال حج را انجام دهیم اسلام آنها را قبول نداریم.

آخوند کراقلی با تاکید بر شکل‎گیری کمیته حقیقت‌یاب برای فاجعه منا ابراز داشت:مدیران بزرگ و ارشد اسلام از حقوق اسلام و آرمان‎های قرآن و پیام رسول الله(ص)دفاع کرده و حق از دست رفته مسلمانان را بازگردانند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در سال گذشته و تغییر روند رفتار عربستان برای بازگرداندن پیکرهای پاک حجاج بیت الله الحرام و یا تدفین این پیکرها اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری در سال گذشته با بیان این سخنان کوبنده دل ما را شاد کردند و برای مقام معظم رهبری طول عمر را دعا می‎کنیم تا بتواند پرصلابت‎تر مدیریت خود را ادامه دهد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5541



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96