اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



قائم مقام مدیرعامل اهدای عضو ایرانیان:

رتبه گلستان در بحث اهدای عضو ضعیف است/ پارسال 120 عضو قابل پیوند در گلستان به خاک سپرده شدند
قائم مقام مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به رتبه ضعیف استان گلستان در اهدای عضو، گفت: سال گذشته 72 گلستانی فوت شدند و 120 عضو قابل پیوند در این استان به خاک سپرده شد.

قائم مقام مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به رتبه ضعیف استان گلستان در اهدای عضو، گفت:سال گذشته 72 گلستانی فوت شدند و 120 عضو قابل پیوند در این استان به خاک سپرده شد.

به گزارشکاسپین خبر، امید قبادی بعدازظهر امروز در همایش اهدای عضو که در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد:در هر سه ساعت یک ایرانی فوت می‎کند که سهم علم در پیوند اهدای عضو 20 درصد است و مولفه‎های ساختار 30 درصد و فرهنگسازی 50 درصد از سهم اهدای عضو را تشکیل می‎دهند.وی بر لزوم ترویج اهدای عضو در جامعه تاکید و تصریح کرد:مسئولان و مردم هر کدام نقش به سزایی در ترویج فرهنگ اهدای عضو دارند همه باید تلاش کنیم تا اهدای عضو از طریق فرهنگسازی ارتقاء پیدا کند.

رسانه‎ها در فرهنگسازی اهدای عضو بااهمیت هستند

قائم مقام مدیرعامل اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه نقش رسانه‎ها در فرهنگسازی بسیار مهم و بااهمیت است، افزود:سازمان‎ها و ادارات فرهنگ‎ساز، مسئولان، خانواده‎ها، سازمان‎های مردم نهاد، خیرین، رهبران دینی و جامعه پزشکی جزو عناصر مهم اهدای عضو هستند.

قبادی بیان کرد:نخستین انجمن اهدای عضو ایران به همت استاد فاضل «پدر پیوند ایران» دو هفته قبل از فوت امام خمینی(ره)تشکیل شد و اگر این انجمن نبود شاید اکنون شاهد موفقیت در اهدای عضو نبودیم.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در تبیین فرهنگ اهدای عضو از دریافت کارت اهدای عضو بازیگران معروف سینما و تلویزیون همچون ثریا قاسمی، ارجمند، پرستویی، مجید مجیدی و رضا صادقی از خواننده‎های برجسته کشور خبر داد.

گلستان در زمینه اهدای عضو ضعیف است

قائم مقام مدیرعامل اهدای عضو ایرانیان بیان کرد:در استان گلستان سه مورد اهدای عضو در سال 1393 انجام شد که این آمار در سال 1394 به 4 مورد منجر شد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5532



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96