اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کاری پسندیده از دوستداران محیط زیست گلستان/ سواحل خیلج گرگان و دریای خزر در استان از زباله پاکسازی شد
اعضای تشکل های محیط زیستی، کرانه های ساحلی خلیج گرگان، سواحل بندرترکمن و آشوراده جزیره ایرانی خزر را پاکسازی و زباله های آن را جمع آوری کردند.

اعضای تشکل های محیط زیستی، کرانه های ساحلی خلیج گرگان، سواحل بندرترکمن و آشوراده جزیره ایرانی خزر را پاکسازی و زباله های آن را جمع آوری کردند.

به گزارشکاسپین خبر، مسوول تشکل محیط زیستی حافظان ساحل آشوراده گفت:در این برنامه دوستداران طبیعت 150 کیلوگرم زباله جمع آوری کردند. 

سید رضا هاشم نژاد  اضافه کرد:با مشارکت 30 نفر از اعضای تشکل های محیط زیستی بویژه اعضای سمن حافظان ساحل آشوراده ،کرانه های ساحلی خلیج گرگان در محل اسکله بندرترکمن از زباله های برجای مانده پس از سفر مسافران تابستانی پاکسازی شد.

این فعال محیط زیست ادامه داد:خلیج گرگان و جزیره آشوراده فرصت بزرگی است که در صورت برنامه ریزی مسوولان و با مشارکت مردم زمینه رونق اقتصادی و گردشگری را در منطقه فراهم می آورد.

به گفته وی؛ مطالعه و پیاده سازی طرح های گردشگری امکان تحقق توسعه پایدار و ایجاد مشاغل مستقیم را برای جوانان منطقه به همراه خواهد داشت. 

هاشم نژاد از همکاری محیط زیست بندرترکمن در حمایت از سمن های مردمی در این حوزه نیز قدر دانی کرد و افزود:در چند سال اخیر شاهد افزایش حمایت ها از تشکل های مردمی در حوزه محیط زیست هستیم.

بندرترکمن واقع درحاشیه خزر ،دارای بیست کیلومتر نوار ساحلی بوده و همه ساله در ایام تابستان میزبان خیل بیشماری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

حدود یک میلیون نفر گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی امسال از شهرستان ترکمن بازدید کردند.

بندرترکمن به سبب دارا بودن سواحل زیبا و وجود جزیره آشوراده از پتانسیل و ظرفیت مطلوبی در خصوص جذب گردشگر برخوردار است، این شهرستان با دارا بودن بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع می باشد.

بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

آشوراده در حدود 2 کیلومتری ساحل بندرترکمن تنها جزیره ایرانی دریای خزر است؛ این جزیره تا سال ها قبل با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با وقوع سیل در سال 1372 این جزیره خالی از سکنه شد.

آشوراده در سال 1354 جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد، در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه بدلیل بحث پناهگاه حیات وحش آن است که در تمام ایام سال میزبان انواع پرندگان می باشد، ضمن اینکه 40 درصد خاویار ایران نیز در نزدیکی این جزیره به دست می آمد.

بر اساس مصوبه دولت و قول رییس جمهوری به مردم گلستان قرار است جزیره آشوراده به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/5531



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96