اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مشروح نشست خبری فرماندار گنبد کاووس:

لزوم راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سرطان در قطب سرطان مری کشور/ گنبدی‌ها بیشترین رأی گلستان را به دولت روحانی دادند
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه این شهرستان قطب سرطان مری در کشور است، گفت: راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سرطان در گنبدکاووس جدی‌ترین مطالبه ماست.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه این شهرستان قطب سرطان مری در کشور است، گفت:راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سرطان در گنبدکاووس جدی‌ترین مطالبه ماست.

به گزارشکاسپین خبر، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و اهالی مطبوعات شرق استان گلستان با اشاره به موقعیت ویژه و استراتژیک شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان، اظهار کرد:گنبدکاووس با وسعتی معادل پنج هزار و 72 کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر بزرگترین شهرستان استان گلستان و تاثیر‌گذار در معادلات استانی و منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس به دلیل داشتن 145 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان در حوزه امنیتی نیز یک شهر مهم محسوب می‌شود افزود:به لطف خداوند متعال و همکاری و همیاری صمیمانه مرزنشینان گنبدی به ویژه برادران و خواهران ترکمن ما و البته تلاش مرزداران غیور این منطقه امن‌ترین مرزها در کشور را در گنبدکاووس داریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این شهرستان نماد وحدت اقوام و مذاهب است، خاطرنشان کرد:مردم گنبدکاووس بیشترین رای را به دولت تدبیر و امور در میان شهرستان‌های استان گلستان داده و حضور حداکثری را در انتخابات تجربه کرده‌اند و از این حیث گنبدکاووس نیز یکی از برترین شهرستان‌ها در سطح کشور بوده است.

کریمی با اشاره به کسب رتبه اول تولید گندم در استان گلستان و ایجاد بزرگترین باغ زیتون کشور در گنبدکاووس، تاکید کرد:در حوزه کشاورزی نیز گنبدکاووس همواره حرف‌های بسیاری در سطح استان و کشور برای گفتن دارد و در صنایع دستی و تولید فرش نیز زبان‌زد عام و خاص در منطقه و کشور است.

وی ظرفیت‌های ورزشی گنبدکاووس را بسیار بی‌نظیر دانست و ادامه داد:گنبدکاووس پایتخت والیبال و سوارکاری کشور است و تمام ایران این شهرستان را در حوزه ورزش با نام بازیکنان گنبدی تیم ملی والیبال و فوتبال می‌شناسند و البته نباید از افتخارات بی‌شمار گنبدکاووس در رشته‌های رزمی، سپک تاکرا، والیبال نشسته و بدمینتون در سطح کشور و مسابقات بین‌المللی غافل شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس رویکرد خود را از زمان تصدی مسؤولیت نگاه عدالت‌محورانه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته عنوان کرد و گفت:تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی و طراحی مدون به مشکلات و معضلات روستاها و مناطق محروم بیشتر توجه کنیم و در وهله اول زیرساخت‌های اولیه را به طور کامل برای آنها فراهم کنیم و سپس با نگاه کارشناسی به توسعه صنعتی و کشاورزی در این مناطق شتاب ببخشیم.

کریمی با تاکید بر اینکه تصویب نهایی طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون به مرکزیت گنبدکاووس افق روشنی را برای شهرستان رقم خواهد زد، تصریح کرد:ما همچنان منتظر تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی و نهایتا شورای محترم نگهبان هستیم تا به سرعت مقدمات لازم برای بهره‌وری بیشتر از این فرصت بزرگ را فراهم آوریم.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در دوره خود به شدت پیگیر آن خواهد بود نیز گفت:با توجه به حجم بیماران دارای سرطان مری در گنبدکاووس که متاسفانه این شهرستان را قطب این بیماری در کشور کرده است مطالبه اصلی ما از مسوولان ساخت و راه‌اندازی مرکز و بیمارستان فوق تخصصی سرطان در گنبدکاووس است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه ما به اقتصاد مقاومتی باور عمیق و راسخ داریم خاطرنشان کرد:در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه ما حمایت از مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی، صنایع گلخانه‌ای و طرح‌های کشاورزی محور خواهد بود که در کنار تلاشگران و مسوولان محترم بسیج و سپاه، تیم‌های تخصصی از سوی فرمانداری ویژه نیز برای حمایت کامل از این پروژه‌ها ماموریت خواهند یافت.

کریمی با تاکید بر نقش علما و روحانیون شیعه و سنی به ویژه ائمه جمعه و جماعات در برقراری وحدت و آرامش در گنبدکاووس اضافه کرد:وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده عالی هیأت دولت در گنبدکاووس حوزه تقویت وحدت اقوام و مذاهب و همچنین تحکیم امنیت مرزها به کمک مردمان خونگرم مرزنشین تمام تلاش و توان خود را به کار ببندم./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5527



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96