اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان خبر داد

آغاز سرشماری نفوس و مسکن در گلستان از سوم مهر/ 520 مامور سرشماری اطلاعات هم‌استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری 520 نفر است، افزود: سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام می‎شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی گلستان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری 520 نفر است، افزود:سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام میشود.

به گزارش کاسپین خبر، حسین پیشقدم عصر امروز در ستاد سرشماری عمومی نفوس مسکن 1395 استان گلستان با بیان اینکه تعداد کل مأموران بکارگیری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سالجاری 520 نفر است، افزود:سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام میشود.

وی تصریح کرد:سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ماه سالجاری تا 24 مهر ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

70نوع اطلاعات از سرشماری نفوس و مسکن احصاء میشود

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی گلستان با بیان اینکه 70 نوع اطلاعات از این سرشماری احصاء میشود، بیان داشت:در این سرشماری در چهار دسته اطلاعات در حوزه جغرافیایی استان، شهر، بخش و روستا و دهستان، وضعیت اطلاعات فردی  از قبیل تولد، سن ، سواد و میزان تحصیلات، خانوار و تعداد فرزند اتفاق خواهد افتاد.

پیشقدم با بیان اینکه دین، مذهب، نوع پوشش بیمهای و نوع سکونت از دیگر موضوعاتی است که در سرشماری اطلاعاتش جمعآوری خواهد شد، ابراز داشت:مرکز آمار کشور ضمن دعوت برای مشارکت هموطنان برای سرشماری نفوس و مسکن این اطمینان را بر اساس قانون ایجاد کرده که تمامی این آمارهای خانوار محرمانه باقی بماند و تنها در حوزههای کلان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مباحث خرد آمارهای نفوس و مسکن استفاده نخواهد شد، یادآور شد:از 12 مهر تا 18 مهر ماه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سرشماری نفوس و مسکن یک دوره آموزش هفت روزه را برای آمارگیران تدارک دیدهایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی گلستان تاکید کرد:مجموعه مأموران در 96 گروه در سطح استان گلستان تقسیم میشوند و همچنین برای آمارگیری در سطح استان 205 خودرو به کارگیری خواهد شد.

پیشقدم خاطرنشان کرد:با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سرشماری، قرار است از روشهای نوین در آمارگیری استفاده شود و از این نظر سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 دارای شرایط و ویژگیهای خاص و منحصر به فردی خواهد بود

16نفر معاون فنی و آموزشی در سرشماری نفوس و مسکن گلستان بکارگیری شده است

وی به اهداف ستاد هماهنگی استان اشاره کرد و ابراز داشت:تشکیل جلسه شورای هماهنگی و بیان اهمیت موضوعات، تأمین نیازهای مرتبط با سرشماری، ابلاغ و تبیین برنامهها، سیاستها و اختیارات ستاد سرشماری کشور، اجرای برنامهها و سیاستهای ستاد سرشماری کشور، بررسی و پیگیری وضعیت بههنگامسازی و نقشهها در استان، تعیین میزان مشارکت هر یک از دستگاهها در سرشماری، برنامهریزی و هماهنگی برای تأمین اتومبیل مورد نیاز سرشماری در استان، برنامهریزی و هماهنگی برای تأمین محل ستاد سرشماری در 14 شهرستان تا کنون انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی گلستان افزود:در سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان توجه ویژه به کد پستی شده است و توانستیم لینک ارتباط با کد پستی را ایجاد کنیم.

پیشقدم با بیان اینکه 16 نفر معاون فنی و آموزشی و 99 نفر کارشناس مسؤول فنی و اجرایی در سرشماری نفوس و مسکن استان گلستان بکارگیری شده است، تأکید کرد:سرشماری نفوس و مسکن با یک تاریخ پنج ساله در گذشته برگزار شد و اعداد و رقمهای آن برای برنامهریزی سالهای آینده در استان گلستان بسیار حائز اهمیت است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5520



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96