اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتقاد شهردار گرگان از فعالان فضای مجازی

اعتراض شهردار گرگان به برخی فعالان تلگرامی در سیل اخیر/ صادقلو: بزرگنمایی حوادث در فضای مجازی مشکل‌ساز است
شهردار گرگان گفت: ایجاد تنش و دلهره بین مردم توسط فضای مجازی، پخش اخبار کذب و بزرگ‎نمایی حوادث باعث شده بود برخی از مردم از خانه‎ها به خیابان‎ها بیایند و این امر سرعت خدمات‎رسانی و امدادگری را در گرگان با مشکل رو به رو کرد.

شهردار گرگان گفت:ایجاد تنش و دلهره بین مردم توسط فضای مجازی، پخش اخبار کذب و بزرگنمایی حوادث باعث شده بود برخی از مردم از خانهها به خیابانها بیایند و این امر سرعت خدماترسانی و امدادگری را در گرگان با مشکل رو به رو کرد.

به گزارش كاسپين‌خبر، خسارت بارشهای 12 و 17 شهریور ماه باعث شد که امروز جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در استانداری گلستان برگزار شود.

در سیل اخیر با توجه به میزان جمعیت و شرایطی که از نظر موقعیت جغرافیایی شهرستان گرگان داشت بیش از شهرهای دیگر استان مورد توجه قرار گرفت.

یکی از اقداماتی که از سوی استاندار گلستان در این جلسه مورد توجه قرار گرفت اقدام مأمور آتشنشانی برای نجات کودکی بود که از دست مادر در جریان آب رها شده و در زیر پلجوی آب گیر کرده بود که به کمک این مامور آتشنشانی این کودک از خطر مرگ نجات پیدا کرد.

شهردار گرگان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه سیل و آبگرفتگی دو تفاوت بزرگ دارد و باید به تعریفهای آن توجه شود، اظهار کرد:در هنگام وقوع سیل در شهر گرگان مدیران پای کار بوده و حضور فیزیکی خوبی داشتند و مردم نیز در همکاری با مدیران شهری سنگ تمام گذاشتند و هیچگاه مسؤولان شهری را مسؤول حادثه ندیدند.

وی تصریح کرد:ایجاد تنش و دلهره بین مردم توسط فعالان فضای مجازی و پخش اخبار کذب و بزرگنمایی ماجرا باعث شده بود برخی از مردم از خانهها به خیابانها بیایند و این امر سرعت خدماترسانی و امدادگری را در گرگان با مشکل رو به رو کرده بود.

شهردار گرگان با بیان اینکه باید در زمان وقوع سیل و یا بلای طبیعی مردم را به آرامش دعوت کنیم، گفت:شایعههای زیادی در فضای مجازی شکل گرفته بود که در برخی از خیابانها جریان آب بر اثر جاری شدن سیل به دو متر رسیده است و این در حالی بود که میزان جریان آب در آن منطقه به نیم متر هم نمیرسید.

وی به شایعه فوت یک مادر و بچه در فضای مجازی به دلیل سیل در گرگان اشاره کرد و گفت:مامور آتشنشانی ما کار بزرگ و خدا پسندانهای انجام داد و با به خطر انداختن جان خود کودکی که به دلیل وقوع سیل از آغوش مادری رها شده بود و در زیر پل جدول آب گیر کرده بود را نجات داد.

محمدرضا اسفندیاری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان در این جلسه با بیان اینکه 182 مورد پرونده برای پرداخت غرامت به شرکت بیمهگر از سیل اخیر ارسال کردیم، گفت:در راستای سیل 12 شهریور ماه خسارت و آبگرفتگی منازل 290 مورد در سه منطقه شهرداری داشت و همچنین رفع خطر از خودروهای خطر هشت مورد و 62 مورد تخریب خسارتهای جاده و راهها، 18 مورد رانش زمین و دو مورد ریزش سقف خانه گزارش داده شده است.

وی تصریح کرد:در سیل روز چهارشنبه نیز 73 مورد آبگرفتی منازل، رفع خطر خودرو 10 مورد به دلیل رهاسازی و بیاحتیاطی و 23 مورد تخریب بر اثر آبگرفتی منازل گزارش شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد:در کل 818 نفر نیرو در سیل اخیر به کارگیری شدند که با اقدامات پرسنل 286 مورد تانکر آب برای شستشوی آسفالت استفاده و 176 سرویس خاک و لجن از شهر گرگان تخلیه شد.

اسفندیاری بیان داشت:شهروندان گرگانی دو قرارداد بیمه حوادث ده‌گانه هستند که برای منازل تا سقف 80 میلیون ریال بوده و همچنین برای خسارت و آسیبهای شهروندانی که مسؤولیت آن با شهرداری باشد 40 میلیون ریال بیمه هستند که بر این اساس 182 مورد پرونده شناسایی و به شرکت بیمهگر معرفی شده است.

وی در پایان ابراز داشت:در کوچهای در گرگان که 15 خانوار بر اثر سیل دچار آبگرفتگی و خسارت شدند برای امدادرسانی به این خانوارها با دستگاههای امدادرسان همکاری لازم را داشتیم./فارس


http://www.caspiankhabar.com/5507



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96