اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اعلام برنامه‎های هفته کتاب و کتابخوانی در گلستان
مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان، برنامه‎های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان را اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان، برنامه‎های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری کاسپین خبر و به نقلذاز فارس، سیدحسین علوی، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال بیست و دومین بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی با ایام محرم متقارن شده است، رویکرد تمامی برنامه‎ها عاشورایی خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب، معرفی و نقد و بررسی کتاب را از جمله برنامه‎های این هفته برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر مرکز گلستان همایش‎های شهرستانی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب برگزار می‎شود.

*همکاری دستگاه‎های اجرایی با ستاد هفته کتاب بهتر شده است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان همکاری دستگاه‎های اجرایی را با ستاد بزرگداشت هفته کتاب مثبت ارزیابی کرد وافزود: چند سالی است که وضعیت همکاری دستگاه‎های اجرایی بهتر شده است و به تعداد اعضای ستاد افزوده می‎شود.

علوی افزود: در سال 1391 تعداد 400 برنامه برای ترویج فرهنگ مطالعه در هفته کتاب برگزار شد و این میزان در سال گذشته به یک‎هزار برنامه رسید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متولی اصلی برنامه‎های هفته کتاب است، بیان داشت: در ستاد بزرگداشت هفته کتاب امسال علاوه بر دستگاه‎های فرهنگی، مسئولان روابط عمومی همه دستگاه‎های اجرایی نیز عضو هستند.

*از ظرفیت روابط عمومی‎ها برای بهبود و ارتقای وضعیت کتاب استفاده می‎شود

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان یادآور شد: استفاده از ظرفیت روابط عمومی شهرستان‎ها برای بهبود و ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی موثر است.

علوی اجرای برنامه گلریزان کتاب را از جمله برنامه‎های بزرگداشت هفته کتاب ذکر کرد و گفت: شهرستان‎های آق‎قلا، بندرترکمن، بندرگز، جلین، گرگان و کلاله برنامه گلریزان کتاب را در سال گذشته به صورت آزمایشی برگزار کردند.

وی بیان داشت: در گلریزان کتاب می‎خواهیم منابع کتابی که در خانه‎ها و دستگاه‎های اجرایی است در یک مراسم نمادین دریافت کنیم و این کتاب‎ها بین دستگاه‎های اجرایی تقسیم می‎شود تا در اختیار جامعه هدف قرار داده شود.

*هدف از برگزاری برنامه «گلریزان کتاب» جریان‎سازی جدید است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان یکی از اهداف برگزاری برنامه گلریزان کتاب را جریان‎سازی جدید در اهدای کتاب عنوان کرد و گفت: ما به خلاقیت‎های ایجاد شده در حوزه کتاب رنگ و بوی دیگری دادیم تا برنامه‎ها به سمت اقدامات گروهی سوق داده شده و اثربخشی مطلوب داشته باشد و در هیچ یک از برنامه‎ها سهمی از منیت در کنار نیست، بلکه ماحصل یک کار جمعی خواهد بود.

علوی از برگزاری نمایشگاه مطالعه مفید خبر داد و بیان داشت: همانند سنوات گذشته تلاش داریم تا دستاورد دستگاه‎های متولی در حوزه کتاب را در نمایشگاهی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هر یک از شهرستان‎ها نیز باید نسبت به برپایی نمایشگاه مطالعه مفید مبادرت کنند، گفت: هر یک از دستگاه‎ها در نمایشگاه مطالعه مفید، علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی می‎توانند نسبت به مشاوره کتاب اهتمام کنند.

*نشست کتابداران کتابخانه‎های عمومی در هفته کتاب با استاندار گلستان برگزار می‎شود

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از راه‎اندازی نخستین نشست انجمن خیرین کتابخانه‎ساز خبر داد و افزود: این انجمن به منظور استفاده از ظرفیت مردمی راه‎اندازی شده است. به دلیل اینکه دولت به تنهایی نمی‎تواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند یک مانور شهرستانی نیز در این حوزه انجام خواهد گرفت.

علوی بیان داشت: برای نخستین بار به پیشنهاد استاندار گلستان نشست با کتابداران کتابخانه‎های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب برگزار می‎شود.

به گفته وی، بعد از هفته کتاب از اعضای انجمن‎های کتابخانه‎های عمومی و نهضت مطالعه مفید و خادمان هفته کتاب در پایان آبان‎ماه سال جاری مراسم تجلیل برگزار خواهد شد.

 

 


http://www.caspiankhabar.com/1034



تبلیغ کانال تلگرام


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96