اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده نیروی دریایی ارتش در گلستان:

گسترش فعالیت نیروی دریایی ارتش موجب توسعه دریانوردی گلستان می‌شود
نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلستان گفت که گسترش فعالیت نیروی دریایی ارتش در این استان و استفاده از همه ظرفیت‌های ساحلی خزر موجب توسعه صنعت دریانوردی استان در خطه شمال کشور خواهد شد.

ناخدا دوم فرهاد روشن‌فر امروز جمعه همزمان با هفتم آذر روز نیروی دریایی اظهار داشت:با تعامل برقرار شده میان فرماندهی نداجا و مسوولان استان  گلستان  آینده و دورنمای فعالیت نیروی دریایی در استان در راستای توسعه همه جانبه گلستان خواهد بود.

وی افزود:برخورداری گلستان از ۹۰ کیلومتر نوار مرزی با ترکمنستان فرصت مناسبی برای استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار استان است که تلاش می کنیم با همراهی مسوولان استان زمینه رسیدن به این اهداف را فراهم کنیم.

نماینده نیروی دریایی راهبردی  ارتش  جمهوری اسلامی ایران در گلستان ادامه داد:امیدواریم اجرای کامل برنامه و سیاست نیروی دریایی ارتش در گلستان باعث شکوفایی، رونق اقتصادی،  امنیت  منطقه و اشتغال‌زایی شود.

روشن‌فر ادامه داد:همانگونه که حضور نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران دریای عمان موجب تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و حتی بالا رفتن ضریب امنیت این منطقه شد، امیدواریم گسترش فعالیت نیروی دریایی در گلستان این تحولات را به همراه داشته باشد.

وی به فعالیت ۲ هنرستان نیروی دریایی در بندرترکمن و گرگان اشاره کرد و گفت:هنرستان بندرترکمن سه سال پیش تاسیس شده و به آموزش دانش آموزان در رشته‌های برق دریایی، مکانیک موتورهای دریایی و ملوانی مشغول است.

وی گفت:همچنین در سال تحصیلی جدید یک هنرستان دیگر در گرگان راه اندازی شد که این مرکز آموزشی در حال حاضر فقط در رشته مکانیک موتورهای دریایی دانش آموز جذب کرده است.

هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز«پیکان»است و امام خمینی به مناسبت رشادت و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی در ابتدای دوران دفاع مقدس هفتم آذر را روز نیروی دریایی ارتش نام نهادند.


http://www.caspiankhabar.com/91403



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96