اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بخشش ۱۱ محکوم به قصاص در گلستان
رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: ۱۱ محکوم به قصاص درنیمه نخست امسال، با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، دوباره به زندگی بازگشتند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هادی هاشمیان  رییس کل  دادگستری  گلستان با اشاره به فعالیت ۴۴ شعبه ویژه صلحی در دادسرا‌ها و دادگستری‌ها و زندان‌های گرگان و گنبد کاووس افزود:اعضای این شعب در پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارند، برای سازش طرفین تلاش می‌کنند.

هاشمیان تاکید کرد:در پرونده‌های ویژه مانند قتل، اعضای شورا‌های حل اختلاف پس از مشاهده آثار ندامت در مجرم و اصلاح رفتار او برای سازش اقدام می‌کنند و در برخی موارد پس از سال‌ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف و حتی سفر به شهر‌ها و استان‌های دیگر برای دیدار با بزرگان خانواده‌ها موفق به کسب رضایت از خانواده‌های داغدار می‌شوند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت:تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی موجود در استان فرصت کم نظیری برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان ایجاد کرده است و امروز ریش سفیدان و معتمدان و علما هم در کنار  شورای حل اختلاف  به مدد دستگاه قضایی آمده اند تا فرهنگ نبوی گذشت و  بخشش  را در جامعه فراگیر کنند.

پارسال با گذشت بزرگوارانه اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به ۱۶ محکوم به  قصاص  فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.


http://www.caspiankhabar.com/91207



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96