اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

وضعیت شیوع کرونا در گلستان همچنان قرمز است
استاندار گلستان با اشاره به خروج ۵ شهر این استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا و تبدیل آن ها به شهرهای زرد گفت که با توجه به ضریب بستری ۲.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، وضعیت کلی گلستان همچنان قرمز است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، هادی حق‌شناس روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با  کرونا  اظهار داشت:شهرهای آق‌قلا، بندرترکمن، علی‌آباد کتول، گمیشان و مراوه‌تپه به علت کاهش افراد بستری بیماران کرونایی، از وضعیت قرمز به زرد تبدیل شدند.

وی بیان کرد:همه دستورالعمل ها و محدودیت های اعلام شده برای شهرهای دارای وضعیت سفید کماکان به قوت خود باقی است و همه بخش ها و صنوف موظف به رعایت پروتکل‌های ۲۱ گانه مناطق قرمز هستند.

حق‌شناس به فرارسیدن ماه  محرم  اشاره کرد و گفت:مراسم‌های ویژه این ایام باید در فضای باز برگزار شود و هیچ هیاتی حق دسته‌روی در محلات و خیابان‌های شهرها را ندارد.

گلستان یک هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی فعال دارد که بین ۶ تا ۱۲ شب در ایام دهه محرم در کنار ۹۵۰ مسجد در هنگام شام اطعام دهی‌می‌کنند.

قائم مقام رییس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان هم در این جلسه گفت:نباید تجربه بازگشت به روزهای قرمز شیوع کرونا را با ساده‌انگاری این بیماری در شهرهای دارای وضعیت زرد تکرار کنیم.

 محمدجواد کبیر  اظهار داشت:در حال حاضر ۴۵۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر در استان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد:اگر تا ۱۵ شهریور روند کرونا در گلستان نزولی نشود به دلیل تداخل آن با شیوع آنفلوآنزای فصلی، احتمال بیشتر شدن همه گیری آن محتمل است.

سخنگوی وزارت  بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت:تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید


http://www.caspiankhabar.com/91036



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96