اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌:

پیک کرونا همچنان در گلستان بالا است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، گفت: پیک کرونا در استان همچنان بالا است و چهار شهر از جمله گنبد، آق قلا، کلاله و مینودشت بالاترین آمار ابتلا دا دارند.

به گزارش  کاسپین خبر ، سراج الدین عارف نیا در نشست مطبوعاتی امروز با بیان اینکه عدم رعایت شهروندان منجر به افزایش ابتلا به کرونا شده است، افزود:یکی از دلایل افزایش پیک دوم کووید 19 در استان به دلیل برپایی مراسم عروسی در مناطق ترکمن نشین و پس از ماه رمضان در مناطق فارس نشین موجب افزایش بیماری در بین افراد بوده است.
وی افزود:در حال حاضر گرگان نسبت به پیک اول در شرایط بهتری قرار دارد اما با این حال تعداد 120 بیماری کرونایی در بخش و در آی سی یوبستری هستند.
عارف نیا ادامه داد:دستگاه های اجرایی ممنوعیت مصوبات در رابطه با پیشگیری کرونا را چگونه اجرایی میکنن و اگر برای برگزاری مراسم احکام سنگینی صادر شود، اجرای این مراسم به طور حتم ملغی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه مشکل مصوبه نداریم اما مشکل اجرا داریم، گفت:باید همه دستگاه های اجرایی با جدیت این مصوبات را به اجرا درآورند در غیر اینصورت ممکن است آمار همچنان افزایش یابد.
وی افزود:حاصل 2 عروسی در یکی از روستاهای  داشلی برون 5 فوتی داشته است و این به غیر از افرادی که ممکن است نادانسته به این بیماری مبتلا و دیگران را مبتلا کرده باشند.

عارف نیا گفت:بر اساس مصوبه ماسک‌ها از 800 تا 2500 بسته به جنس ماسک‌ها به داروخانه ها برای فروش اعلام شده و چنانچه قیمتی بالاترین اعلام شد می‌توانند به 190 اطلاع دهند و داروخانه ها موظفند به مردم نرخ مصوب را نشان دهند.

وی افزود:در حال حاضر کپسول های اکسیژن ساز در 5 آذر به 160 کپسول رسیده که این رقم قبلا 80 کپسول بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:در اوج اپیدمی کمک های زیادی به بخش درمان شده و در پیک قبلی خيران 3 میلیارد تومان برای خرید تانک و دستگاه های اکسیژن ساز هدیه کرده اند.

وی گفت:اگر فکر کنیم پیک سومی در کار نیست اشتباه است اصل کار این است که باید قانو ن برخورد با مراسم های تجمعاتی را مدیریت کنیم و با رعایت پروتکل های اجتماعی مراسم برگزار شود و چنانچه زیر بار قوانین نروند باید با آنها برخوردهای شدیدتری شود.

عارف نیا بیان کرد:در حال حاضر زایمان ها به دلیل شرایط افزایش بیماران در آق قلا به گرگان منتقل می‌شوند.

وی گفت:خدمات تعطیل نمی‌شود ولی از جایی به جای دیگری منتقل می شوند.


http://www.caspiankhabar.com/90893



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96